Voorbereidingen voor een nieuwe reis

13 augustus 2017 - Koudekerke, Nederland

Het wordt al een soort routine. Een reis naar Azië. Of in ieder geval de voorbereidingen. We maken een globale planning welke richting we op willen. We zijn al 2x eerder in Bali geweest in 2012 en 2014 en hebben al vele mooie plekjes gezien, veel gedaan en lieve mensen ontmoet. We hebben dan ook onze voorkeuren welke richting we willen op Bali zelf. Daarnaast gaan we ook een uitstap maken van ruim een week op Lombok.

We beginnen in Penatih, wat ten oosten van Denpasar ligt en op korte afstand van talrijke dorpjes met hun eigen ambachten en specialiteiten, Sanur met haar strandfaciliteiten en het jaarlijkse festival en ook op korte afstand van Ubud. Hier logeren we in het huis van Toon en Carin (supertof) waar we 6 nachten zullen blijven en vanwaar we dagelijks ons plan in de omgeving gaan trekken.

Vervolgens gaan we naar Lombok, naar Tetebatu aan de zuidoost kant van de actieve Rinjani vulkaan (3.726meter hoog) waar we in een kleine homestay verblijven. We hebben gepland om vervolgens naar Kuta Lombok te gaan (niet het drukke Kuta van Indonesië, maar het mooie strandgebied). Men noemt het het stadje met de verborgen charme. We gaan ook naar Gili Air, één van de tropische Indonesische miniparadijsjes waar het heel goed snorkelen moet zijn (hopen op vele kleurrijke vissen, mooie koralen en schildpadden).

Dan gaan we weer terug naar Bali waar we met één van onze Balinese vrienden uit 2014 hebben afgesproken Komang Sutapa om met hem een paar dagen op te trekken door noordelijk Bali en waar we overnachten in Munduk. En tot slot gaan we naar Pemuteran in het uiterste noord-westen waar we zullen verblijven bij Suka Sari-homestay waar we in de afgelopen jaren nog steeds contact hebben gehouden met de eigenaar, Ketut Suki, die ons voor dit jaar weer heeft uitgenodigd en aan wie we het GPS-spel Geocaching hebben uitgelegd waar zijn Homestay, warung en schitterende Balinese bloemen- en fruittuin onderdeel van het wereldwijde spel is geworden. De afgelopen jaren hebben velen onze daar gemaakte cache voor geocaching gevonden en heeft hij er vele gasten door gekregen.

Doordat we al vaker zijn geweest, weten we wat we moeten meenemen. Niet teveel dus. Kleding voor een paar dagen, want wassen van kleding kan overal. Makkelijke schoenen en slippers, toiletspullen, paspoort, pinpas en evt wat spulletjes om weg te geven. Dat inpakken is in mum van tijd gebeurd. Verder is het: Go with the flow en dompelen we ons onder in de lokale gemeenschap en cultuur.

Ook dit jaar maak ik weer een reisverslag en kan je ons volgen.

(Op http://kingtuurinazie.reislogger.nl kan je onder de balk onder de de kopfoto een keuze maken uit de reis van vorig jaar en die van dit jaar)